E-handel

I takt med att E-handeln ökar och konkurrensen på nätet tätnar höjs också kraven på snabba och trygga leveranser.  Vi på Axilico kan lager och logistik. Låt oss hjälpa er!

E-handel

När man är nystartad e-handlare brukar tiden gå åt till kundprospektering, att utveckla och marknadsföra sin e-butik och dess artiklar samt söka efter nya produkter för att öka sitt utbud. Allt eftersom verksamheten växer går tiden mer och mer åt till att hantera godsflöden som att packa och plocka, paketera, skicka och inventera sina produkter, hantera returer och återköp etc. I detta läge brukar det finnas två alternativ. Antingen att anställa personal eller att anlita en lager- och logistikpartner.

 Vi hanterar returer och håller koll på lagersaldo och orderstatus. Vi skapar beställningspunkter och kan till och med fylla flaskor, montera och märka era produkter allt efter behov. För att ni som kund sedan skall kunna bibehålla kontrollen över ert lager kan ni när som helst logga in på "Mina Sidor". Där kan ni ta ut rapporter och kontrollera lagerstatus dygnet runt. Ni får mer tid över till att utveckla er verksamhet.

Ytterligare en fördel för er är att vi redan har personal, system och utrustning för att kunna hantera ert lager vilket gör att ni slipper investeringskostnader.


Axilico ONE

1. För nystartade företag

Många har drömmar om att starta eget företag och därigenom kunna förverkliga sina idéer. Med stor entusiasm startar man sitt företag.
Det finns dock som alltid en till sida av myntet. Hantering av gods och logistisk kring de varor du säljer tar upp mer tid och energi än man ofta tror. Inkommande gods, lagerhantering, statusrapporter, inventeringar, returhantering, ommärkning av produkter, plock, paketering etc.
Det man som egen företagare vill och bör lägga sin tid på är kundkontakter, marknadsföring, försäljning och utveckling. Det är här man kan tjäna pengar. Det är här som man som nystartad egenföretagare trivs allra bäst!

Skärmdump på portal

För nystartade företag har vi tagit fram en modell som hjälper till att hålla dina utgifter på lägsta möjliga nivå med så god produkthantering som möjligt. Detta ger dig den tid du behöver för att snabbare kunna nå dina mål. Med endast EN samlad faktura kan du lätt hålla koll på dina kostnader.

2. För små och medelstora etablerade företag

När företaget växer behöver man se över kostnader och vart fokus och energi skall läggas för att lyfta företaget till nästa nivå. För de företag som hanterar mycket produkter och är i behov av effektivisering och speciallösningar kan vi vara behjälpliga med hantering av inkommande gods, lager, returhantering, sortering, ommärkning av produkter, plock, paketering etc.
Tillsammans med etablerad partner utvecklar vi även specialanpassade automatiska och semi-automatiska etikettering- och sorteringslösningar för att täcka era behov.

Kontakta oss så tar vi gemensamt fram den lösning som passar ditt företag bäst!  Klicka här!  ->    Blå knapp

Spara